مکانیزه کردن فرآیند تماس ‌های فوریتی با سامانه مدیریت ماموریت‌ های امدادی دلفین

مدیریت ماموریت‌ های امدادی

عملکرد سیستم‌ های امدادی - عملیاتی

مدیریت ماموریت‌ های امدادی و خودروهای امدادی از جمله اورژانس ‌های بیمارستانی و آتش نشانی ‌ها، از مهم ترین و پر مخاطره‌ ترین بخش‌ های بیمارستان‌ ها و به طور کلی سازمان ‌های امدادی – عملیاتی هستند که عملکرد آنها تاثیر فراوانی بر سایر بخش ‌ها و رضایت شهروندان خواهد داشت.

به عنوان مثال در بیمارستان ‌ها، بخش اورژانس هر مرکز یکی از مهم ترین معیارها جهت ارزیابی نقش آن بیمارستان در خدمات رسانی به مردم خواهد بود.

یکی از تحولاتی که در سال‌های اخیر تاثیر شگرفی بر عملکرد سیستم‌ های امدادی – عملیاتی ایجاد کرده است، سیستم‌ های مکانیزه مدیریتی از جمله مدیریت ناوگان خودرویی سازمان ‌ها است.

اگر به آمار ارائه شده در مورد اورژانس‌ ها و تعدد تماس‌ ها دقت کنیم، می‌ بینیم که در هر ثانیه یک بیمار با اورژانس تماس می‌گیرد در نتیجه یکی از مهمترین شاخص ‌ها برای بررسی کیفیت عملکرد اورژانس ‌ها، سرعت رسیدن این ناوگان به مقصد است.

در این مقاله سامانه مدیریت ماموریت‌ های امدادی، اهمیت نمایش آدرس تلفن ثابت در ماموریت‌ ها و نقش این سامانه با دریافت آدرس تماس گیرنده، در افزایش بهره‌ وری عملکرد ناوگان امدادی مورد بررسی قرار گرفته است.

تماس کودک ۶ ساله با اورژانس و شناسایی نیاز نمایش آدرس تلفن ثابت در لحظه تماس

انتشار گسترده فیلم تماس کودک ۶ ساله با اورژانس در شبکه ‌های اجتماعی و رسانه‌ های مختلف، لحظات نفس گیری که نیروی اورژانس در حال تلاش برای دریافت آدرس است و لحن کودکانه و تلاش مثال زدنی کودک در بیان آدرس برای نجات جان مادر، پروژه نمایش آدرس بر اساس تلفن ثابت تماس گیرنده در اورژانس ۱۱۵ اصفهان را کلید زد.

خطاهایی که مردم در ارائه محل وقوع حادثه مرتکب می‌شوند، اضطرابی که در لحظه باعث می‌شود تماس گیرنده قادر به ارائه آدرس دقیق نباشد و همچنین تماس کودک و عدم توانایی آنان در تشخیص دقیق موقعیت جغرافیایی، ارائه آدرس تماس گیرنده را به یک الزام تبدیل کرد.

بررسي فرآيند تماس تا اعزام مأموران

بخش ثبت مراحل ماموریت در سامانه مدیریت ماموریت‌ های امدادی دلفین با توجه به نیاز سازمان و نوع ماموریت‌ ها قابل تغییر است. به عنوان مثال این مراحل برای خودروهای اورژانس و در کل دیسپاچینگ و آتش نشانی و همچنین خودروهای عملیاتی برق، گاز و آب متفاوت است.

نقش سامانه مدیریت مأموریت ‌های دلفین در افزایش بهره ‌وری عملکرد ناوگان عملیاتی - امدادی

سیستم مدیریت ناوگان امدادی و یا به عبارتی سامانه مدیریت ماموریت‌ های امدادی این امکان را برای خودروهای این بخش ارگان‌ های عملیاتی مثل بیمارستان ‌ها و اورژانس ‌ها، آتش نشانی‌ های و ناوگان آتش نشانی، شرکت ‌های برق و خودروهای عملیاتی و … فراهم کرده تا با اثربخشی هر چه بیشتر به درخواست شهروندان و تماس گیرندگان پاسخ دهند.

ردیابی آنلاین در این سامانه باعث شده است که محل حضور ناوگان به صورت لحظه‌ای قابل پیگیری و مانیتورینگ باشد. در واقع ردیابی آنلاین و مدیریت از راه دور ماموریت ‌های امدادی با اثربخشی بالاتر، یعنی نجات جان افراد بیشتر.

سامانه مدیریت ماموریت ‌های امدادی برای شما این شرایط را فراهم می‌کند که از محل دقیق حضور ناوگان خود در تمام ساعات شبانه روز آگاهی داشته باشد. به طور کلی مزایای به کارگیری این سامانه را می ‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  1. تعیین دقیق موقعیت جغرافیایی ناوگان خودرویی به منظور اختصاص نزدیکترین ناوگان و ماموران به آدرس تماس گیرنده.
  2. اعلام بهترین مسیر به رانندگان ناوگان امدادی برای کاهش مدت زمان طلایی.
  3. مشخص کردن مراحل دقیق ماموریت و امکان در جریان گذاشتن مدیران از وضعیت ماموران در ماموریت و اطمینان حاصل کردن از حضور ماموران منطقه.
  4. بهبود سرویس مشتریان با ثبت اطلاعات هر سرویس، ارائه بهترین مسیرها و اختصاص بهینه ناوگان و ماموران در زمان‌ هایی که درخواست زیاد است.
با به کارگیری سامانه مدیریت ماموریت ‌های دلفین « سامانه دیسپاچینگ » :
  • می‌توانید ناوگان امدادی خود را مانیتور کنید و از حضور نیروهای خود در محل حادثه اطمینان حاصل کنید.
  • با تعریف مراحل ماموریت و ثبت آنها توسط ماموران اعزامی می‌توانید اطمینان حاصل کنید که نیروهای امدادی در کار خود سهل انگاری نکرده و تمام مراحل ماموریت با دقت پیش می‌رود.

اهمیت نمایش آدرس تلفن ثابت در تماس ‌های فوری

اگر تنها به آمار ارائه شده از سوی مرکز اورژانس اصفهان و مدیریت ماموریت‌ های امدادی مراجعه کرده باشید می ‌بینید با توجه به گزارش‌ های ارائه شده بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر روزانه با مرکز فوریت‌ های پزشکی تماس می‌گیرند که ۳۳۰ مورد از آنها موجب ماموریت می ‌شوند. به عبارت روشن‌ تر، ۳۳۰ تماس یعنی ۳۳۰ آدرس.

اگر تنها ۵ درصد از آدرس ‌های ارائه شده صحیح نباشند، نزدیک به ۱۶ ماموریت ناتمام پیش می‌رود. این جمله بدین معناست که ۱۶ نفر جان خودشان را به دلیل خطای انسانی از دست خواهند داد. اگر بتوان عامل انسانی را در این چرخه حذف کرد یعنی آدرس تماس گیرنده، به محض تماس، با توجه به شماره تلفن ثابت در سامانه مدیریت ماموریت‌ های امدادی ثبت شود می‌توان بهره‌ وری ماموریت ‌ها را به صد در صد و خطا را به صفر رساند.

در این شرایط چرخه تماس تا رسیدن ماموران به محل حادثه و اتمام ماموریت یعنی تماس با اورژانس، ثبت آدرس توسط سامانه، اختصاص اتوماتیک نزدیک ترین خودرو به آدرس درج شده، اعزام خودرو و ماموران، اعلام بهترین مسیر توسط سامانه و رسیدن ماموران به محل حادثه در کمترین زمان پیش خواهد رفت.

دیدگاه بگذارید

اولین دیدگاه را شما بگذارید

avatar
wpDiscuz