سوالات متداول

حوزه سيستم هاي مديريت ناوگان و رديابي خودرو

سوالات عمومي

مزیت ردیاب خودرویی نسبت به ردیابی موبایل چیست ؟

ردیاب خودرویی ، خودرو را ردیابی می‌ کند. این در حالی است که ردیاب موبایل شخص را ردیابی می‌ کند و اگر راننده خودرو را ترک کند دیگر خودرو قابل ردیابی نیست.

آیا امکان خطا در نمایش موقعیت جغرافیایی وجود دارد ؟

دستگاه‌ های موجود در بازار با بازه خطایی متفاوت ارائه می‌شوند که این خطا از ۲ متر تا ۱۰ متر تخمین زده شده است. دستگاه دلفین با خطای حداکثر ۵ متر طراحی شده است.

با استفاده از چه ردیابی می‌ توان به تمامی موقعیت‌ های جغرافیایی دسترسی داشت ؟

هیچ ردیابی امکان پوشش نقاط کور و بدون آنتن‌ دهی را ندارد. در انتخاب ردیاب باید دقت کرد سخت‌ افزاری انتخاب شود که بتواند اطلاعات نقاط کور را ذخیره کند و در اولین فرصت با رسیدن به محل مناسب اطلاعات را به سمت سرور ارسال کند.

تفاوت ردیابی و مدیریت ناوگان چیست ؟

ردیابی تنها نشان دادن موقعیت جغرافیایی است. اما دستگاه و سامانه‌ ای که با عنوان مدیریت ناوگان به فروش می‌ رسد، علاوه بر ردیابی، مدیریت کردن هزینه‌ ها، عملکرد و کارکرد خودرو و رانندگان، میزان سلامت خودرو و دیگر شاخص‌ ها را نيز در اختیار مدیران و صاحبان ناوگان قرار می‌ دهد.

آيا نصب دستگاه به شبکه برق خودرو آسیب مي رساند ؟

بسته به میزان مهارت تیم نصب ممکن است نصب دستگاه به گارانتی و شبکه برق خودرو آسیب برساند. به همین دلیل بهتر است در صورت خریداری سخت‌ افزار، از تیم نصب همان شرکت بخواهید که کار نصب را انجام دهند.

اپليكيشن موبايل وينا

چگونه می‌ توان به اپلیکیشن موبایلی وینا دسترسی پیدا کرد ؟

اپلیکیشن موبایلی وینا با نام تجاری Vinaa در سیب اپ قابل دانلود است. همچنین کاربران تلفن همراه اندرویدی نیز می‌ توانند این اپ را در پلی استور دانلود کنند.

برای فعال کردن اپلیکیشن وینا مشتریان نیازمند چه اطلاعاتی هستند ؟

در ابتدا خودرو بر روی سرور فعال می‌ شود. سپس با فعال کردن ماژول سفر، و ارسال یوزر و پسورد کاربران می‌ توانند از اپلیکیشن وینا استفاده کنند.

اپلیکیشن وینا تنها برای سخت‌ افزار شرکت دلفین قابل کاربری است ؟

خیر؛ اپلیکیشن وینا این قابلیت را دارد که برای انواع سخت‌ افزار موجود در بازار مورد استفاده قرار گیرد. این در حالی است که شرکت دلفین باید پروتکل مربوط به سخت‌ افزار مزبور را داشته باشد.

کاربران دستگاه‌ های تلفن همراه آیفون نیز می‌ توانند به این اپلیکیشن دسترسی داشته باشند ؟

بله؛ این کاربران می‌ توانند اپلیکیشن را بر روی سیب اپ مشاهده و دريافت کنند.

اپلیکیشن وینا علاوه بر ردیابی چه اطلاعاتی را در اختیار مدیران و کاربران قرار می‌ دهد ؟

گزارش کامل سفر و همچنین سرویس تعمیرات و نگهداری از جمله اطلاعاتی است که اپلیکیشن وینا در اختیار مدیران قرار می‌ دهد. مدیریت هزینه‌ها، تنظیمات رویدادها، تنظیمات و گزارشات مربوط به کارکرد و عملکرد ناوگان و رانندگان با استفاده از این اپلیکیشن موبایلی امکان‌ پذیر است.

تاكسيمتر هوشمند دلفين

استفاده از تاکسیمتر چه مزیتی برای رانندگان دارد ؟

رانندگان با تجهیز ناوگان خود به تاکسیمتر هوشمند دلفین می‌ توانند میزان عملکرد خود را ثبت کرده و با پرداخت الکترونیکی کرایه برنامه‌ ریزی‌ های مالی دقیق‌ تری داشته باشند. همچنین مدت زمان انتظار آن‌ ها برای مسافران کاهش یافته و تعداد سرویس بیشتری را می‌ توانند پوشش دهند. هر چند افزایش امنیت مسافران و رانندگان از دیگر مزایای این سرویس است که نمی‌ توان از آن چشم پوشید.

پرداخت کرایه چگونه صورت می‌ گیرد ؟

پرداخت کرایه علاوه بر روش پرداخت آنلاین دو روش دیگر یعنی پرداخت آفلاین و نقدی را نیز پوشش می‌ دهد. مسافران می‌ توانند با استفاده از کارت‌ های بانکی و شهروندی به راحتی کرایه خود را پرداخت کنند.

منظور از سفرهای اشتراکی به وسیله تاکسیمتر هوشمند دلفین چیست ؟

اختصاص یه خودرو به تعداد بیش از یک مسافر هم مسیر. این سرویس باعث می‌ شود که تعداد خودروهای تک سرنشین کاهش یافته و علاوه بر کاهش ترافیک و آلودگی هوا هزینه‌ های مربوط به سوخت مصرفی نیز کاهش یابد.

مزیت تاکسی‌ های هوشمند و مجهز به تاکسیمتر هوشمند نسبت به تاکسی‌ های عادی چیست ؟

در تاکسی‌ های هوشمند کرایه با دقت بیشتر و عدالت بیشتری محاسبه می‌شود. مسافران نیاز به پول خرد نداشته و می‌توانند با انواع روش‌ های آنلاین و آفلاین کرایه را پرداخت کنند. اختصاص نزدیک‌ ترین مسافر و راننده به یکدیگر از ترافیک شهری کم می‌ کند.

عملکرد اپلیکیشن موبایلی سمت راننده و مسافر چگونه است ؟

مسافران می‌ توانند با استفاده از اپلیکیشن موبایلی سمت مسافر، سفر خود را ذخیره کرده و به نزدیکترین تاکسی دسترسی داشته باشند. همچنین رانندگان دیگر نیاز به انتظار برای مسافر نبوده و در کمترین زمان به نزدیکترین مسافر اختصاص داده می‌ شوند.

نرم افزار مديريت ناوگان دلفين

راه‌ اندازی نرم‌ افزار نیازمند چه اطلاعاتی است ؟

مشتریان باید برای راه‌ اندازی نرم‌ افزار، داده‌ های مربوط به رانندگان، ناوگان خودرویی و سازمان را به طور کامل در سامانه ثبت کنند. پس از آن هر خودرو نیز باید به راننده مربوطه ارتباط پیدا کند. همچنین اطلاعات مربوط به کاربران برای ثبت عملکرد آن‌ ها از الزامات است. در صورتی که از ماژول تعمیرات و نگهداری استفاده می‌ کنید باید اولین سرویس و اطلاعات آن با دقت و جزئیات در سامانه ثبت شود. پس از آن دیگر سرویس‌ ها به رانندگان هشدار داده خواهد شد.

خرید نرم‌ افزار به چه صورت امکان پذیر است ؟

نرم افزار در دو حالت کلی سرور و لایسنس به فروش می‌ رسد. در حالت خرید سرور نرم‌ افزار بر روی سرور داخلی سازمان مشتری به فروش می‌ رسد. در این حالت مشتریان می‌ توانند تنها با پرداخت ۲۰ درصد مبلغ اولیه، خودرو های مورد نظر را به سامانه اضافه کنند. اما در حالت خرید لایسنس با توجه به امکانات فروخته شده، مشتریان ماهیانه ملزم به پرداخت هزینه استفاده از نرم‌ افزار خواهند بود.

ماژول تعمیرات و نگهداری چگونه به کاهش هزینه‌ های تعمیرات و نگهداری کمک می‌ كند ؟

با ثبت کلیه داده‌ های مربوط به تعمیرات و نگهداری اول، با توجه به داده‌ های ثبت شده در سامانه بر اساس کارکرد خودرو، زمان سرویس‌ های بعدی به رانندگان و مدیران نقلیه گزارش داده شده و با تعمیرات و نگهداری به موقع هزینه‌ های ناشی از عدم توجه به تعمیرات و نگهداری کاهش می‌ یابد.

محاسبه سوخت مصرفی در سامانه دلفین چگونه است ؟

سوخت مصرفی در این سامانه به سه روش متفاوت محاسبه می‌ شود. اولین روش نصب سنسور سوخت بر روی مخزن بنزین است. که در این حالت میزان سوخت موجود محاسبه می‌ شود. در حالت دوم اطلاعات مربوط به ECU خودرو میزان سوخت مصرفی را اعلام می‌ کند، که این روش محاسبه تنها برای خودروهای دارای ECU امکان‌ پذیر است. و در نهایت با استفاده از داده‌ های ثبت شده در سامانه و مشخصات خودرو می‌ توان میزان سوخت مصرفی خودرو را محاسبه کرد.

دریافت هشدار با توجه به محدوده جغرافیایی به چه معناست ؟

با توجه به این که در سامانه مدیریت ناوگان دلفین امکان ترسیم محدوده‌ های جغرافیایی وجود دارد. می‌ توان پس از رسم این محدوده‌ ها، دریافت هشدار زمان ورود و خروج به محدوده‌ های جغرافیایی را نیز فعال کرده و با ورود و خروج به محدوده، بتوان هشدار دریافت کرد و آگاه شد.

ردياب خودرو دلفين

چه میزان داده بر روی دستگاه قابل ذخیره‌ سازی است ؟

120000 ركورد با ۸ مگابايت حافظه

آیا رانندگان و دیگر سرنشینان از وجود ردیاب با خبر می‌ شوند ؟

ردیاب زیر داشبورد و به دور از دید سرنشینان خودرو نصب می‌ شود. امکان مشاهده آن به راحتی امکان پذیر نیست.

چه سنسورهایی به دستگاه وصل می‌ شوند ؟

این دستگاه نه تنها سنسورهای متصل را پشتیبانی می‌ کند، بلکه امکان اتصال به دستگاه‌ های بلوتوث‌ دار نیز امکان‌ پذیر است. سنسورهایی از جمله سنسور سوخت ، سنسور وزن ، سنسور دما ، دستگاه تشخیص رفتار راننده و همچنین دیگر دستگاه‌ های مورد نیاز برای مکالمه دو طرفه می‌ توانند به دستگاه دلفین وصل شوند.

در نواحی که اینترنت آنتن‌ دهی ندارد تکلیف داده‌ های از دست رفته چه خواهد بود ؟

ردیاب خودرویی دلفین با ثبت و ذخیره داده‌ ها امکان از دست دادن داده‌ ها را به صفر رسانده و بلافاصله پس از رسیدن به مکان مناسب با آنتن‌ دهی مناسب کلیه داده‌ها به سرور ارسال می‌ شود.

چگونه رانندگان را برای دریافت ردیاب خودرویی تشویق کنیم ؟

ردیاب خودرویی دلفین تنها برای ردیابی خودرو مورد استفاده قرار نمی‌ گیرد. در صورتی که رانندگان از مزایای ردیاب دلفین در کاهش هزینه‌ های تعمیرات و نگهداری و همچنین سوخت مصرفی آگاه باشند، مقاومت کمتری در استفاده از ردیاب‌ ها خواهند داشت. ضمن اینکه ردیاب خودرویی دلفین در مدیریت جامع و بهینه ناوگان خودرویی به رانندگان و مدیران نقلیه کمک خواهد کرد. جلوگیری از سرقت نیز از دیگر مزایای نصب ردیاب‌ هاست.

چگونه می‌ توان خودرو را از راه دور خاموش کرد ؟

دستگاه دلفین با داشتن خروجی دیجیتال می‌ تواند به پورتی وصل شده که به رله قطع کن متصل می‌ شود. سیستم گزارش شده می‌ تواند به سوئیچ خودرو، پمپ بنزین و یا سیستم برق خودرو نصب شود. بلافاصله در صورت تمایل به خاموش کردن خودرو با ارسال یک پیام برای شماره سیم کارت موجود در دستگاه، خودرو خاموش می‌ شود.

سامانه ديسپاچينگ

نرم‌افزار مدیریت مأموریت‌ ها « دیسپاچینگ » را در چه ارگان‌ هایی و برای چه خودروهایی می‌ توان استفاده کرد ؟

کلیه سازمان‌ هایی که دارای خودروهای امدادرسانی و عملیاتی هستند بهتر است برای مدیریت مأموریت‌ ها از سامانه دیسپاچینگ استفاده کنند. مثل آتش‌ نشانی‌ ها، اورژانس‌ ها و همچنین خودرو های عملیاتی شرکت‌ های برق ، گاز و …

این سامانه علاوه بر ردیابی و نشان دادن موقعیت جغرافیایی چه اطلاعاتی را در اختیار مدیران قرار می‌ دهد ؟

نرم‌ افزار مدیریت مأموریت‌ ها « دیسپاچینگ » در کنار نشان دادن موقعیت جغرافیایی خودرو، مراحل مأموریت را نیز نشان می‌ دهد. همچنین قابلیت نشان دادن خودرو در حال مأموریت به همراه افراد نیز در این سامانه وجود دارد.

مشتریان برای فعال کردن این سامانه چه وظیفه‌ ای بر عهده دارند ؟

وارد کردن نام رانندگان و مشخصات ناوگان خودرویی؛ کاربرانی که از سامانه گزارش‌ گیری می‌ کنند و همچنین تعریف مراحل مأموریت‌ ها به دقت.

استفاده از سامانه مدیریت مأموریت‌ ها « دیسپاچینگ » چه مزایایی دارد ؟

افزایش دقت در انجام مأموریت‌ ها آگاهی مدیران سازمان از مراحل مأموریت، کاهش هزینه‌ های ناشی از عدم دقت در اختصاص ناوگان خودرویی به محل حادثه، کاهش هزینه‌ های تعمیرات و نگهداری با استفاده از ماژول تعمیرات و نگهداری، دریافت گزارش از عملکرد راننده و نیروهای اعزامی به محل حادثه، آگاهی از موقعیت جغرافیایی ناوگان خودرویی و ردیابی دارایی‌ ها.

هزینه پیاده‌ سازی این سامانه چقدر است ؟

بسته به تعداد خودرو هزینه متفاوت است. هزینه دریافتی به دو بخش هزینه سخت‌ افزار و نرم‌ افزار تقسیم می‌ شود. در صورت تعدد ناوگان خودرویی به مشتری پیشنهاد می‌ شود از سرور بومی موجود در سازمان مشتری استفاده شود؛ در غیر این صورت خودروها بر روی سرور سازمانی دلفین فعال خواهند شد که هزینه با توجه به انتخاب مشتری متفاوت است.

آیا می‌ توان آلارم‌ هایی را در سامانه تعریف کرد که با رسیدن خودرو به محل حادثه و همچنین حرکت به سمت سازمان، سامانه هشدار ارسال کند ؟

این امکان وجود دارد؛ کاربر سیستم می‌ تواند با تعریف دقیق محدوده جغرافیایی محل حادثه، در صورت ورود و خروج خودرو به این محدوده آلارم دریافت کرده و مدت زمان مأموریت با دقت تخمین زده شود.