سامانه مدیریت ناوگان در اتوبوسرانی

سامانه مدیریت ناوگان در اتوبوسرانی

حمل و نقل و مسافرت های درون شهری امروزه یک فعالیت روزمره در سراسر شهرهای دنیا شده است. حرکت از مبدا به مقصد های مورد نظر در هر روز با کیفیت مناسب و با صرف زمانی وهزینه معقول دغدغه هر روز مسافران می باشد. مدیران شهری نیز تمام سعی خود را برای حل نیازهای مسافران متمرکز کرده اند. عوامل دیگری مانند ترافیک ، پرداخت کرایه ، افزایش جمعیت و… همگی در زمان خود قادر خواهند بود کلیه برنامه ریزی های شهری را تحت تاثیر قرار دهند. کشور ما نیز با داشتن حدود ۱۰۰ سازمان اتوبوسرانی و بیش از ۲۷۰۰۰ اتوبوس هر روزه کار جابجایی مسافران انجام می دهند. از اواخر دهه ۸۰ شمسی سازمان های اتوبوسرانی با انتخاب شرکت های مختلف ، ابتدا سعی در حذف بلیط کاغذی کردن و پس از مدتی ردیابی اتوبوس ها رامدنظر قراردادن . با گذشت زمان و پیچیده شدن نیازها بحث کارت شهروندی و سامانه مدیریت ناوگان به تدریج جایگزین مباحث قبلی و به طبع آن شرکت های جدیدی وارد عرصه رقابت شدند ، از طرفی بالا رفتن سطح آگاهی آنها از اهداف مورد نظر باعث شده نسل جدیدی از خدمات ، محصولات و تعاریف وارد حوزه اتوبوسرانی ها شود.

دیدگاه و محصولات مدیریت ناوگان اتوبوسرانی دلفین به سه بخش قبل از سفر ، در طول سفر، پایان سفر  تقسیم می شود. پاسخ به نیازهای مسافر، راننده و سازمان اتوبوسرانی در سه بخش باعث شده چندین زیر سیستم مختلف به صورت یکپارچه در این حوزه تولید شود.

قبل از سفر :برنامه ریزی های روزمره و انجام زمانبندی های پویای سرویس ها

در طول سفر: مانیتورینگ ، ردیابی محاسبه کارکرد ناوگان ، نرم افزار تعاملی با راننده ، اعلام زمان رسیدن اتوبوس ها به مسافر

پایان سفر :تعمیر و نگهدری ناوگان

از مهم ترین این زیر سیستم ها می باشد.

حساسیست در پاسخگویی به ذینفعان این سامانه باعث شده دستگاه هایی با دقت و کیفیت بالا در جهت تولید داده های مربوطه بکارگرفته شود که این موضوع نیز نقش مهمی در به ثمر رسیدن نتایج پروژه ایفا می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *