در آخرین روز نمایشگاه لجستیک، زنجیره تامین و حمل و نقل هوشمند، امضای تفاهم نامه سه جانبه میان ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته، شرکت ماموت و شرکت ایرانسل جهت پیاده سازی سامانه تماس اضطراری (e-call) صورت گرفت. شرکت سامانهساز دلفین آپادانا، در جهت هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل ماموت، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان خودرویی خود را با همکاری اپراتور ایرانسل طراحی نموده و در حاشیه نمایشگاه لجستیک و حمل و نقل هوشمند رونمایی کرد.
این تفاهمنامه در جهت توسعه سامانه تماس اضطراری و در راستای کاهش تلفات جادهای که از اولویتهای ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود، به امضای مهندس منطقی – دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته، مهندس عباسی – مدیر عامل شرکت ایرانسل و مهندس فردوس – مدیر عامل شرکت ماموت رسید.
سامانه تماس اضطراری (e-call) متشکل از بخشهای سختافزاری مانند ردیاب خودرو دلفین، حسگرهای تشخیص ضربه و دما، دکمه تماس اضطراری و واحد پردازنده مرکزی است که با یکپارچهسازی آنها با نرمافزار مدیریت ناوگان دلفین، امکان نظارت بر خودرو و نیز تماس خودکار با مراکز اورژانس، پلیس راه و امداد خودرو فراهم میشود. به این ترتیب در صورت بروز سانحه، سامانه به طور خودکار با شمارههای پلیس و اورژانس تماس گرفته و نزدیکترین خودروی امدادی به محل حادثه اعزام خواهد شد.