امضاء تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه تماس اضطراری (e-call)

سامانه تماس اضطراری

امضای تفاهم نامه سه جانبه میان ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته، شرکت ماموت دیزل و شرکت ایرانسل جهت پیاده سازی سامانه تماس اضطراری (e-call) شرکت سامانه‌ساز دلفین آپادانا

در آخرین روز نمایشگاه لجستیک، زنجیره تامین و حمل و نقل هوشمند، امضای تفاهم نامه سه جانبه میان ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته، شرکت ماموت و شرکت ایرانسل جهت پیاده سازی سامانه تماس اضطراری (e-call) صورت گرفت. شرکت سامانه‌ساز دلفین آپادانا، در جهت هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل ماموت، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان خودرویی خود را با همکاری اپراتور ایرانسل طراحی نموده و در حاشیه نمایشگاه لجستیک و حمل و نقل هوشمند رونمایی کرد.

این تفاهم‌نامه در جهت توسعه سامانه تماس اضطراری و در راستای کاهش تلفات جاده‌ای که از اولویت‌های ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود، به امضای مهندس منطقی – دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته، مهندس عباسی – مدیر عامل شرکت ایرانسل و مهندس فردوس – مدیر عامل شرکت ماموت رسید.

 

از جمله‌‌ مفاد این تفاهم نامه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. توسعه تبادلات علمی و فناورانه در راستای پیاده سازی سامانه تماس اضطراری بر روی ناوگان ماموت
  2. برنامه ریزی برای بکارگیری فناوری های نوین در سامانه تماس اضطراری برای ارتقای خدمات و بهره وری
  3. تامین منابع مالی واعتباری در راستای اخذ استانداردهای مربوطه و تولید انبوه سامانه تماس اضطراری
  4. تلاش جهت توسعه کاربردی سامانه تماس اضطراری (e-call) برای سایر خودروسازان

 

از جمله ویژگی های استفاده از سامانه مدیرت هوشمند ناوگان شرکت سامانه‌ساز دلفین آپادانا عبارت‌اند از:

  • اتصال سخت‌افزار دلفین به شبکه کن خودرو و ارسال اطلاعات به سامانه مدیریت ناوگان خودرویی دلفین
  • امکان دیاگ خودرو از راه دور با اتصال سخت‌افزار به OBD خودرو
  • راه اندازی سرویس نقشه محلی بر روی سرور مشتری با قابلیت نمایش لایه های نقشه
  • داشتن ماژول‌های مختلف از جمله کنترل رفتار راننده، تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه و …
  • یکپارچگی سامانه با دکمه SOS موجود در خودرو و ارسال لحظه‌ای کلیه اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی و وضعیت خودرو
  • امکان ارسال جزئیات کارکرد خودرو از ۵ دقیقه پیش از وقوع حادثه به سامانه مدیریت ناوگان خودرویی

 

سامانه تماس اضطراری (e-call) متشکل از بخش‌های سخت‌افزاری مانند ردیاب خودرو دلفین، حسگرهای تشخیص ضربه و دما، دکمه تماس اضطراری و واحد پردازنده مرکزی است که با یکپارچه‌سازی آنها با نرم‌افزار مدیریت ناوگان دلفین، امکان نظارت بر خودرو و نیز تماس خودکار با مراکز اورژانس، پلیس راه و امداد خودرو فراهم می‌شود. به این ترتیب در صورت بروز سانحه، سامانه به طور خودکار با شماره‌های پلیس و اورژانس تماس گرفته و نزدیکترین خودروی امدادی به محل حادثه اعزام خواهد شد.

 

منابع :

وبسایت ایرانسل

دیدگاه بگذارید

اولین دیدگاه را شما بگذارید

avatar
wpDiscuz