اپراتورهای تلفن همراه و حضور در بازار مدیریت هوشمند ناوگان خودرویی

اپراتورهاي تلفن همراه

مدیریت هوشمند ناوگان بر مبنای مانیتورینگ وسایل نقلیه

مدیریت هوشمند ناوگان بر مبنای مانیتورینگ وسایل نقلیه، مدیریت مسیرها و مدیریت فرآیندهای تعمیر و نگهداری، راهکارهای قابل توجهی را به کسب ‌و کارها ارائه می‌کند. در آینده نزدیک، مدیران ناوگان‌های حمل‌ و نقل در تصمیم‌گیری‌ های سازمانی بسیار تأثیرگذار خواهند بود. با اتصال همه اشیا و اشخاص به اینترنت، داده‌ها و اطلاعات جامعی در دست خواهند بود که نقش بسزایی در مدیریت زنجیره تأمین صنایع مختلف ایفا می‌کنند. البته این تأثیر فقط در فرآیند تحویل کالا به مشتری خلاصه نمی‌شود، بلکه بر سلامت اشخاص و امنیت رانندگان، هزینه‌های سازمان، برنامه‌ریزی‌ها و … نیز تأثیرگذار است. به همین دلیل راهکاری که برای مدیریت ناوگان انتخاب می‌شود، نقش مهمی در موفقیت‌های آتی سازمان‌ها خواهد داشت.

 

استراتژی‌های اپراتورهای تلفن

یکی از استراتژی‌های اپراتورهای تلفن همراه ایجاد حجم عظیمی از داده هاست. اما امروزه با توجه به فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی شهروندان تمایلی به ایجاد تماس‌های تلفنی با تلفن همراه خود نداشته و بیشتر مکالمات و پیام‌های خود را از طریق شبکه ‌های اجتماعی رد و بدل می‌کنند.

در نتیجه ورود به بازارهای مختلف برای ایجاد داده و فروش سیم کارت‌ ها یکی از بهترین فرصت‌ها برای اپراتورهای تلفن همراه است. بازار telematics و خودروهای متصل همواره و بدون وقفه رو به رشد بوده و می‌تواند شرایط ایده‌آلی را برای اپراتورها فراهم کند.

از آن‌جا که بازار اینترنت اشیاء از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و تنها بخش متحرک آن خودروها می‌باشند، نیاز اساسی خودروهای هوشمند متحرک، سیم کارت‌های اینترنت دار هستند. چرا که ناوگان خودرویی نمی‌توانند در عین متحرک بودن، داده‌های خود را در شبکه وای فای و یا بلوتوث منتقل کنند.

در نتیجه یک خودرو هوشمند نخواهد بود مگر با استفاده از اینترنت همراه.

0 0 vote
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments